Τον προηγούμενο μήνα Φεβρουάριος 2019 Τον επόμενο μήνα
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
week 5 1 2 3
week 6 4 5 6 7 8 9 10
week 7 11 12 13 14 15 16 17
week 8 18 19 20 21 22 23 24
week 9 25 26 27 28
Κανένα γεγονός

Σάμπτζι - Συνταγή Γιογκικής Διατροφής

Το σάμπτζι είναι ένα πολύ βασικό φαγητό της γιογκικής κουζίνας. Αποτελείται κατά κανόνα από πατάτες και από ένα ακόμα λαχανικό, συν τη βάση. Κατά προτίμηση κάνουμε σάμπτζι με κουνουπίδι, μπρόκολο ή κολοκυθάκια..

  • 4 μέτριες πατάτες 
  • 2-3 κολοκυθάκια ή ένα μικρό κουνουπίδι ή ένα μπρόκολο
  • 4 κουταλιές της σούπας λάδι ή γκι
  • μαϊντανός ή σέλινο
  • αλάτι
  • τα υλικά της βάσης

Πλένετε τις πατάτες, τις κόβετε σε κομματάκια περίπου 3 εκ. Τις βάζετε στο νερό για να διατηρούνται φρέσκιες. Κάνετε το ίδιο με το λαχανικό. 

Ετοιμάζετε τη βάση σε μια κατσαρόλα. Όταν η βάση είναι έτοιμη, προσθέτετε τις πατάτες και τις ροδίζετε για περίπου 15 λεπτά. Μετά προσθέτετε το λαχανικό, ανακατεύετε ώστε να πάει παντού η βάση και συνεχίζετε το σοτάρισμα για άλλα 10 λεπτά, έως ότου τα λαχανικά είναι σχεδόν έτοιμα.

Προσθέτετε ζεστό νερό και αλάτι, κλείνετε την κατσαρόλα και σε χαμηλή φωτιά αφήνετε το φαγητό να μαγειρευτεί για περίπου 1/2 ώρα, χωρίς να ανακατεύετε. Απλώς κουνάτε πότε πότε την κατσαρόλα για να μην κολλήσουν τα υλικά στον πάτο. Λίγο πριν ετοιμαστεί το φαγητό, μπορείτε να προσθέσετε μαϊντανό ή φρέσκο κόλιαντρο (ντάνια) και να ξανασκεπάσετε την κατσαρόλα. Για να δείτε αν το φαγητό είναι έτοιμο, τσιμπάτε με μαχαίρι την πατάτα. Αν η πατατά  είανι μαλακή και πέσει, τότε το σάμπτζι είναι έτοιμο. Το σωστό σάμπτζι έχει διαυγές ζουμί και τα λαχανικά δεν είναι λιωμένα.

Μπορείτε επίσης να προσθέσετε 1-2 καρότα ή μια πιπεριά προαιρετικά, ξεφεύγωντας από την πρότυπη συνταγή, για ποικιλία.

 

*Η συνταγή είναι από το βιβλίο "Η  γιογκική κουζίνα θρεπτική χορτοφαγική διατροφή" εκδόσεις Garuda.