01 02 03 04 05 06 07 08

Το ΥSM έχει ολοκληρώσει τον κύκλο δημιουργίας και ανάπτυξής του, που υπηρετούσε για δεκατρία χρόνια, τον σκοπό της ευρύτερης διάδοσης της γιόγκα.

Επισκεφθείτε το νέο μας site, www.nirvikalpa.gr, όπου θα βρείτε όλες τις δραστηριότητές της Σουάμι Νιρβικάλπα και τους χώρους που αυτές φιλοξενούνται.

Τον προηγούμενο μήνα Ιανουάριος 2018 Τον επόμενο μήνα
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
week 1 1 2 3 4 5 6 7
week 2 8 9 10 11 12 13 14
week 3 15 16 17 18 19 20 21
week 4 22 23 24 25 26 27 28
week 5 29 30 31
Κανένα γεγονός

Το άρθρο του μήνα - Ιανουάριος 2014

Οι αποφάσεις που μας εξελίσσουν...

 

Από την Catherine Guthrie

Δώστε μια γιογκική πνοή στους στόχους σας για το νέο έτος. Oρίστε τις προθέσεις σας και ενσταλάξτε μια θετική αλλαγή στη φετινή χρονιά.

Να δηλώνουμε τους στόχους μας για το νέο έτος και να ξεκινάμε τη χρονιά προσανατολισμένοι προς τη βελτίωση: δεν ακούγεται σαν μια όμορφη πρωτοχρονιάτικη συνήθεια; Κι όμως, κάπως καταφέρνουμε να την υποβαθμίζουμε σε υποσυνείδητη εξάσκηση στην αυτομομφή. Πρέπει να χάσω 5 κιλά! (Μήνυμα προς τον εαυτό: είσαι χοντρή). Να σταματήσω να πίνω καφέ! (Δεν έχεις υγιεινές συνήθειες). Να τηλεφωνώ τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα στη μαμά και τον μπαμπά! (Είσαι αχάριστη). Μήπως φέτος να καλωσορίσουμε το νέο έτος υποκαθιστώντας τους παλιούς και γνώριμους στόχους που έχουμε κουραστεί να επαναλαμβάνουμε με μια γιογκική σανκάλπα;

Μια θετική δύναμη. Η σανκάλπα είναι σανσκριτική λέξη και έχει τη σημασία της βούλησης, του σκοπού ή της αποφασιστικότητας. Διατυπώνοντας μια σανκάλπα είναι σαν να ορίζουμε μια πρόθεση. Ωστόσο, σε αντίθεση με τις πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις μας, που συνήθως βάζουν στο στόχαστρο κάποια αρνητική πλευρά του εαυτού μας (για παράδειγμα, «θέλω να χάσω βάρος, τέρμα τα μπισκοτάκια, το παγωτό και τα τυριά») η σανκάλπα διερευνά αυτό που βρίσκεται πίσω από τη σκέψη ή το συναίσθημα («Αισθάνομαι μια έντονη επιθυμία για μπισκότα, παγωτό ή τυρί όταν νιώθω άγχος ή θλίψη. Έχω πρόθεση να γίνω συνειδητός για αυτές μου τις ορέξεις. Θα αφήνω τα συναισθήματά μου να αναδύονται και να περνούν, αντί να γεμίζω το κενό με λιπαρά»).

Η προσπάθεια μετράει. Η σανκάλπα επαινεί επίσης τις ευγενείς προθέσεις και την προσπάθεια, αντί να εστιάζει στα στραβοπατήματα. «Οι πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις μου με κάνουν στο τέλος να αισθάνομαι ένοχη και έξαλλη με τον εαυτό μου που δεν τα κατάφερα», λέει η Wendy McClellan, δασκάλα γιόγκα. Έτσι τη χρονιά που μας πέρασε, σε μια συνειδητή προσπάθεια να αποφύγει τον πρωτοχρονιάτικο οίστρο των στόχων, δίδαξε ένα ειδικό εορταστικό μάθημα στο οποίο ενθάρρυνε τους μαθητές της να κάνουν μεν τον απολογισμό τους, αλλά στη συνέχεια να αφεθούν. Ποια ήταν όμως η δική της πρόθεση, η δική της σανκάλπα; Να ανοίξει την καρδιά της σε νέα ενδεχόμενα. «Σε αντίθεση με τις οριστικές δεσμεύσεις, οι προθέσεις έχουν μια αίσθηση καθολικότητας. Με βοηθούν να είμαι πιο ελαστική με τον εαυτό μου». Με τη σανκάλπα, το μίσος για τον εαυτό που προκαλείται από την αναμάσηση των σφαλμάτων και των παραβάσεων μας, αρχίζει να απαλύνεται. Τη θέση του παίρνει μια εξάσκηση στην προσπάθεια και την αποδοχή – να ορίζουμε την πρόθεσή μας, αλλά και να αφηνόμαστε.

Για να διατυπώσετε μια Σανκάλπα

Στραφείτε προς τα μέσα. Για αρκετές μέρες, εξοικονομήστε χρόνο για να καταγράψετε τις σκέψεις σας και να κάνετε τον διαλογισμό σας. Αναλογιστείτε τους συνηθισμένους σας στόχους. Τι αισθήματα σας προκαλούν; Άγχος; Δυσφορία; Αποθάρρυνση; Τώρα σκεφτείτε, πώς θα θέλατε να αισθάνεστε αυτή τη χρονιά; Μήπως υπάρχει κάποιος εναλλακτικός τρόπος να θέσετε τους στόχους σας, ώστε ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα να υπάρχει χαρά και νόημα στο ταξίδι;

Αναδιατυπώστε. Δημιουργήστε μια μικρή πρόταση ή φράση για τη σανκάλπα σας. Να είστε προσεκτικοί με τους περιορισμούς που ενδεχομένως βάζετε λόγω φόβου. Για παράδειγμα, αντί για «Εύχομαι η ζωή να μου επιφυλάσσει μόνο χαρά και ευτυχία για φέτος» προτιμήστε «Εύχομαι να είμαι ευτυχής και δεκτικός σε ότι κι αν επιφυλάσσει φέτος η ζωή».

Να είστε σταθερός, αλλά δίκαιος. Οι αλλαγές δεν συμβαίνουν εν μια νυκτί. Όταν απομακρύνεστε από την ουσία της σανκάλπα σας, μην επιπλήττετε τον εαυτό σας. Αντί για αυτό, θυμηθείτε στοργικά τις προθέσεις σας. Αλλά να μείνετε σταθεροί στην απόφασή σας – μια καλή ιδέα είναι να ενσωματώσετε τη σανκάλπα στην καθημερινή σας ρουτίνα. Χρησιμοποιήστε τη σαν μάντρα κατά την πρακτική της πραναγιάμα ή του διαλογισμού. Κολλήστε την στον υπολογιστή, το τηλέφωνο, τον καθρέφτη σας. Ή απλά, επαναλάβετέ την στον εαυτό σας πριν πέσετε για ύπνο...

Η Catherine Guthrie γράφει για θέματα υγείας και διδάσκει γιόγκα. Βρείτε την στο catherineguthrie.com.

Πηγή: yogajournal.com